среда, 8 августа 2012 г.

გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის თემააკაკი წერეთლის “განთიადი“-ტექსტის გაცნობა
პედაგოგის სახელი და გვარიქართული- იზოლდა ჩიტაძე
გეოგრაფია-შორენა უსენაშვილი
ისტ- ლარისა ქავთარაძე
სწავლების საფეხური/ დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელებაIX კლასი,საბაზო საფეხური
ქართული ლიტერატურა,
საქართველოს გეოგრაფია,
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
მოსწავლეთა პროფილიჩვეულებრივი კლასი - 38
სწავლის საშუალო დონე
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები
  1. მხატვრული ნაწარმოების აღქმისა და ანალიზის უნარის განვითარება;
  2. მხატვრული ხერხებისა და საშუალებების ამოცნობა,მათი ფუნქციის გარკვევა შემდგომში მათი წერითსა და ზეპირ მეტყველებაში გამოყენების მიზნით;
  3. სამშობლოსათვის თავდადებულ მამულიშვილთა ხსოვნისადმი პატივისცემის გრძნობის აღზრდა;
  4. ინფორმაციულ- საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენების უნარის განვითარება;
  5. გეოგრაფიული გარემოს შესწავლისადმი ინტერესის აღძვრა;
  6. აუდიტორიის წინაშე გამოსვლის უნარის განვითარება.
მ ი ს ა ღ წ ე ვ ი შ ე დ ე გ ე ბ ი:
  1. მოსწავლეებში დამოუკიდებელი აზროვნების უნარ-ჩვევების განვითარება;
  1. აზრის ზეპირად და წერილობით გადმოცემის ჩვევის გამომუშავება, მხატვრული გემოვნების დახვეწა;
  2. ისტ-ის საშუალებებით ინფორმაციის სხვადასხვა წყაროდან მიღებისა და გამოყენების უნარის გამომუშავება;
  3. ტოპონიმების შესწავლისადმი ინტერესის აღძვრა;
  4. ისტორიული წარსულისადმი ინტერესისა პატივისცემის გაღვივება.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორებიქართ.IX.1. მოსწავლე ისმენს და წარმოადგენს აუდიტორიის წინაშე სხვადასხვა თვალსაზრისს პრობლემურ საკითხზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
საუბრობს იმის შესახებ,თუ რაზე დააფიქრა ნაწარმოებმა;
მსჯელობს პრობლემაზე,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;
განმარტავს, რატომ ისიამოვნა / ვერ ისიამოვნა ნაწარმოების კითხვით.
ქართ.IX.3 . მოსწავლე მსჯელობს ტექსტების ენობრივ თავისებურებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: აღწერს ტექსტის კომპოზიციას.
აღნიშნავს:რას წარმოადგენს ტექსტი, რა მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხები გამოიყენება ტექსტში და რა მიზნით.
ქართ.IX.4. მოსწავლე ამოიცნობს და იყენებს დისკუსიისა და კამათის ძირითად ენობრივ მახასიათებლებს;
შედეგი თვალსაჩინოა ,თუ მოსწავლე:
განსაზღვრავს ავტორის პოზიციას, რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/პრობლემის ინტერპრეტაციას;
აფასებს ლირიკულ ნაწარმოებს სუბიექტურ აღქმასა და/ან მხატვრული ფასეულობების გააზრებაზე დაყრდნობით;
აკავშირებს მხატვრულ ნაწარმოებს ისტორიულ კონტექსტთან და თანამედროვეობასთან (მსჯელობს იმის შესახებ, თუ როგორ აისახა ისტორიული ვითარება, ეპოქის კულტურული და ლიტერატურული ტრადიციები ამა თუ იმ ნაწარმოებში);
ქართ .IX.9. მოსწავლე წერილობით გადმოსცემს საკუთარ თვალსაზრისს სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლეს საკუთარი მოსაზრებების დასასაბუთებლად მოჰყავს სათანადო არგუმენტები,
მისთვის სასურველი ფორმით გადმოსცემს შესწავლილ ტექსტში ასახულ პრობლემებს.
საქართველოს გეოგრაფიის მიზანი:
გეოგრ.IX.1. მოსწავლე რუკებისა და სხვა გეოგრაფიული საშუალებების (ფოტოები,გრაფიკები,ცხრილები და სხვა) დახმარებით ახასიათებს ადგილს,მოვლენასა და პროცესებს;
შედეგი მიღწეულია,თუ მოსწავლე:
ფოტოების მიხედვით ააანალიზებს საქართველოს პეიზაჟებს,
საკოორდინაციო ბადის გამოყენებით განსაზღვრავს საქართველოს მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტების,რეგიონებისა და ადმინისტრა-
ციული ცენტრების მდებარეობას.
ისტ. მიზანი:
  1. მოსწავლეებს განუვითაროს ზოგადი საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები ინფორმაციის შექმნის,საორგანიზაციო და ჯგუფური მუშაობის მხრივ;
  2. შეძლონ ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოპოვება, მართვა, დამუშავება, შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა: თუ მოსწავლე ეფექტურად იყენებს ელექტრონულ რესურსებს საგანმანათლებლო დანიშნულების მასალის კვლევისას ასევე ინფორმაციის შენახვის,მონაცემთა დამუშავებისა და ანალიზისათვის,შემდგომში შედეგის სხვებისათვის მიწოდების მიზნით.

თანმიმდევრობაგაკვეთილს ვიწყებ გონებრივი იერიშის მეთოდით:
აქტივობა 1 . კლასს მივმართავ კითხვით: გააიხსენონ, რა იციან
მთაწმინდის შესახებ? მოსწავლეები იხსენებენ შესწავლილ საპროგრამო/არასაპროგრამო ნაწარმოებებს. მსჯელობენ, როგორ აისახა
მთაწმინდა ქართულ პოეზიაში / გ.ტაბიძის„მთაწმინდის მთვარე“, ნ.ბარათაშვილის „ შემოღამება მთაწმინდაზე“.
მოსწავლეთა ერთ ჯგუფს დავალებული აქვს ინტერნეტში მასალის მოძიება მთაწმინდის შესახებ.
პრეზენტატორი გააცნობს კლასს მასალებს, წარმოუდგენს სლაიდ-შოუს (5 წთ) .
"გეოგრაფები" პედაგოგის დახმარებით განსაზღვრავენ და აჩვენებენ რუკაზე მთაწმინდის მდებარეობას და მნიშვნელობას თბილისისათვის.

აქტივობა 2. ვეკითხები - ვინ არიან დაკრძალული მთაწმინდაზე? მოსწავლეთა ერთი ჯგუფი ინტერნეტის მეშვეობით წარმოადგენს მთაწმინდაზე დაკრძალულ ქართველ საზოგადო მოღვაწეთა მოკლე ანოტაციას (5 წთ.)ათვალიერებენ მათს საფლავებს.„მივდივართ“ აკაკის საფლავთან.
აქტივობა 3. "ლიტერატორთა" ჯგუფი აკეთებს პრეზენტირებას აკაკის ცხოვრებისა და შემოქმედების შესახებ. კლასი იხსენებს იმ ნაწარმოებებს,რომლებიც შესწავლილი აქვთ წინა კლასებში.
აქტივობა 4. მასწავლებელი აწვდის კლასს მოკლე ინფორმაციას მე-19 საუკუნის საქართველოს სოციალ-პოლიტიკური ვითარებისა და 60-იანელთა უდიდესი ღვაწლის შესახებ ეროვნულ-განმათავისუფლებელ მოძრაობაში.
აქტივობა 5 . ვუბრუნდებით მთაწმინდის პანთეონს და ვაჩვენებთ დიმიტრი ყიფიანის საფლავს.
ვუხსნი,რომ ამ საფლავს აკაკიმ უწოდა „საშვილიშვილო სამარე“ დიმიტრი ყიფიანისადმი მიძღვნილ ლექსში „განთიადი“.
აქტივობა 6. . მოსწავლეთა ჯგუფი გვაცნობს მასალებს დიმიტრი
ყიფიანის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის შესახებ( 5 წთ) ვესაუბრები ლექსის
დაწერის მიზეზებზე, მხატვრულად ვუკითხავ ლექსს.
აქტივობა 7.. მოსწავლეებს ეძლევათ დავალება, წყვილებში კიდევ ერთხელ წაიკითხონ ლექსი და მოინიშნონ სტროფები ან ტაეპები, რომლებმაც მათზე განსაკუთრებული ზემოქმედება მოახდინა, მოკლედ ჩაიწერონ პირველი შთაბეჭდილებები.
აქტივობა 8. ინდივიდუალურად საუბრობენ ლექსით მიღებულ შთაბეჭდილებებზე.
აქტივობა 9. დავუსვამ შეკითხვას – რა განაპირობებს ლექსის მუსიკალობას? რა ხერხებითა და მხატვრული ფორმებით შეძლო ავტორმა მკითხველზე ზემოქმედების მოხდენა? მოსწავლეები ასახელებენ მხატვრულ ხერხებს: ეპითეტები, მეტაფორები, მიმართვები, გაპიროვნება, რითმები.
აქტივობა 10. მოსწავლეები ისმენენ ამ ლექსის ტექსტზე შექმნილ რ. ლაღიძის სიმღერას კომპიუტერის საშუალებით,ვაჩვენებთ კადრებს დოკუმენტური ფილმიდან- აკაკი წერეთლის მოგზაურობა რაჭა -ლეჩხუმში.აქვე ისმენენ აკაკის ხმის ჩანაწერს.
აქტივობა 11. საშინაო წერითი დავალება – დაწერონ მცირე ესე – მათაწმინდა- მამულიშვილთა სავანე.
შეფასებამოსწავლეთა ცოდნის შეფასება ხდება შემდეგი რუბრიკით:
  1. განვლილი მასალის ცოდნა-1-3 ქულა;
  2. გააზრებული კითხვის უნარი - 1-3 ქულა;
  3. პრეზენტაცია -1- 4 ქულა 
საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები
გაკვეთილი ტარდება კომპიუტერულ ლაბორატორიაში.
საჭიროა 20 კომპიუტერი,ვიდეო აპარატურა,პროექტორი,
მე-9 კლასის სახელმძღვანელოები,რვეულები,ფანქრები,
კალმები...ინტერნეტი
w ww.google.ge

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий